KETUA PENERANGAN UMNO MALAYSIA


Posted by YB Datuk Hj. Ahmad bin Hj. Maslan on 10:25 AM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

2 comments for KETUA PENERANGAN UMNO MALAYSIA

  1. a.kum tuan hj.

    saya rasa terpanggil utk mencadangkan kpd tuan hj tentang beberapa perkara utk menjenama dan memulihkan umno semula. saya adalah ahli muda umno dari jerai. pada pandangan saya yg berasal dr kaw kg. kami x nampak lagi perubahan ketara yg di lakukan oleh umno. yg ada cuma beberapa perubahan kecil dan rombakan dr segi struktur pengurusan sahaja. di sini saya cadangkan beberapa langkah yg saya rasa akan memberikan impak segera kerana ini perlu kerana masa makin suntuk. antaranya:
    1. Menjenamakan semula umno.
    lakukan satu majlis perasmian dengan menjenamakan semula umno, seperti menggantikan cogan kata umno seperti slm ini kita selalu sebut demi bangsa, agama dan negara. ubah jdkan demi agama, bangsa dan negara. ubah motto, cipta satu kata2 motivasi yg dapat membangkitkan dan menimbulkan rasa keunggulan umno itu sendiri. lakukan, kerana percaya lah dengan ini akan ramai org2 muda akan tertarik dengan umno ini.

    2. lakukan aktiviti penerangan secara besar-besaran tentang isu2 semasa di setiap kaw parlimen. gunakan org2 yg pandai bercakap spt ezam md noor, bekas2 ahli pkr, pas dll. tak lupa juga tun dr. mahathir. masa ini bukannya utk bertahan, tp offensive dgn aggresif.

    3. keluarkan suratkhabar rasmi parti umno, pas ada harakah, pkr ada keadilan, umno ada apa??? patut keluarkan satu wadah rasmi yg hanya ceritakan tentang umno saja. buat majlis perasmian besar-besaran. jual dgn harga mungkin rm1.00 / naskah. dlm tu boleh lah umno buat explaination.

    saya rasa ini antara yg perlu tuan hj lakukan buat permulaan. byk lg tp yg penting ini langkah permulaan dan akan ada lagi langkah seterusnya. saya mewakilan warga pemuda kg dan juga warga siswa/siswi. saya lulusan uitm. jd saya tahu apa kehendak org muda.

    wassalam.

    Drpd pemuda jerai
    Mohd shukor mat kasa
    760318-02-5841

  2. A.kum tuan...

    sekali lg sy menulis utk tatapan tuan. sblm nie telah sy cadangkan tetapi tgk drpd situasi & arahan yg tuan maklumkan dlm akbar nampak gaya ada jg seperti yg sy cadangkan ataupun memang tuan sdhpun mempunyai perancangan. tetapi apapun yg penting tuan sudah mengorak langkah. cuma perlaksanaannya agak slow sedangkan masa semakin suntuk.

    kalau kita lihat skrg nie betapa agresif nya pakatan rakyat (pr) sentiasa mengasak dgn sesi ceramahnya, dgn bengkel2 dan risalah2 nya serta sentiasa menanamkan dlm minda rakyat betapa teruknya umno / bn nie. lama kelamaan rakyat akan tercuit juga dgn dakyah ini.

    disini tak perlulah sy berhujah panjang sb blm tentu lg tuan membuka blog ini apatah lg membacanya.

    cuma saya minta dan tertanya tanya kenapa kita masih lg ketika pilihan raya kecil / umum masih lg mengamalkan cara lama berkempen walaupun dah masuk 52 thn kita merdeka. kenapa kita tidak menggunakan teknik/taktik seperti pr yg menghentam calon2 kita terus terusan bila mereka mendpt ruang atau mempunyai isu walaupun kadang2 tak betul pun. sb lama kelamaan org serba sedikit akan tercuit juga dgn dakyah ini. 'pantai akan terhakis juga lama kelamaan kerana air'. umno kena agresif ada isu saja guna sebaik mungkin. org muda skrg dah tidak mahu mendengar tentang pembangunan, jasa bn dulu2 sb bg mereka sapa yg jd kerajaan memang patut di lakukan semua ini. skrg guna lah pendekatan yg berbeza jgn lah masih bercerita sapa yg bina masjid, buat tu buat ini, org muda dia dah tak mau dgr dah. skrg nie kalau ada isu guna betul2. sbg contoh d pmtg pasir baru2 nie, kenapa x guna pendekatan ofensif supaya pas tak sempat nak serang kita, ni tidak kita yg terpaksa bertahan. 'dlm bolasepak, strategi bertahan paling berkesan adalah sentiasa menyerang lwn supaya lwn tak mampu nak serang kita balik'. kenapa tak guna isu kg buah pala, isu nizar pegang lilin, isu nik aziz benarkan pegang lilin, isu salleh man ada hutang bank, isu mb s'gor hutang bank 66j. isu arak di s'gor. alih2 kita kacau pasai isu arak kartika.....

    walau bgmana pun apa yg penting, umno pmtg pauh takkan kemana selagi puak2 masih wujud, dan juga lain2 bahagian, berpuak2 masih lg wujud.

    selamat berpuasa,
    1malaysia, rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan.

    sekian,
    pemuda jerai
    0134027193
    mohdshukor1976@gmail.com

Leave comment

Primary top col ads

Ahmad Maslan on Facebook

FLICKR PHOTO STREAM

Secondary content column1

sidebarads

1


2011 Ahmad Maslan Blog. Hakcipta Terpelihara.
[ Login ]