UMNO garis formula penerangan tawan Kedah

ALOR SETAR 22 Mei - UMNO menggariskan formula penerangan iaitu 'PPSMSS' dan 'KBSM' untuk menawan semula negeri ini daripada pembangkang pada pilihan raya umum akan datang.
Ketua Penerangannya, Ahmad Maslan menjelaskan formula PPSMSS bermaksud berkerja pagi petang (PP), siang malam (SM) dan subuh senja (SS) atau dalam kata erti lain turun padang mendekati rakyat tujuh hari seminggu.
Beliau memberikan contoh formula PPSMSS yang dipraktikkan oleh Datuk Mustapa Mohamed di Jeli sehingga berjaya membawa BN mencapai kejayaan selepas tewas dengan majoriti 8,000 undi pada 1994.
"Dengan mengambil kira pengalaman lalu, tidak mustahil negeri yang kalah ini kita boleh menang balik jika formula yang sama diamalkan," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan ketua penerangan bahagian empat peringkat Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah di Bangunan Tunku di sini, hari ini.
Turut hadir ialah Ketua Penerangan Badan Perhubungan UMNO negeri yang baru dilantik, Senator Datuk Jamil Khir Baharom dan Timbalan Pengerusi badan itu, Datuk Ahmad Bashah Md. Hanipah.
Ahmad berkata, dalam mempraktikkan formula PPSMSS, pada masa yang sama formula KBSM perlu diterapkan oleh jentera penerangan UMNO supaya ia benar-benar berkesan untuk mendekati rakyat.
Menurutnya, formula berkenaan bermaksud jentera penerangan UMNO perlu pergi ke majlis kenduri (K), bersalin (B), dan menziarahi orang sakit (S) serta mati (M) bagi menarik sokongan rakyat.
bagi menunjukkan keprihatinan terhadap rakyat.
''Penerangan bermakna bukan sahaja pergi berceramah tetapi menjadi media bersemuka, berjumpa dengan rakyat dan waris mereka secara berterusan dan bukannya hanya pergi tiga bulan sebelum pilihan raya.
''BN dan UMNO masih mempunyai tempoh kira-kira tiga tahun dan saya cukup yakin parti mampu berjaya tetapi dengan syarat semua ahli kena bergerak,'' ujar beliau yang memberitahu akan bekerjasama rapat dengan jentera parti komponen BN untuk melaksanakan agenda tersebut.
Dalam pada itu, Ahmad memberitahu pihaknya mensasarkan untuk menawan sekurang-kurangnya 10 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan enam kerusi Parlimen lagi di negeri ini pada Pilihan Raya Umum Ke-13 selain akan mengukuhkan penguasaan di kerusi yang dipegang BN.
Katanya, sasaran itu dibuat berdasarkan majoriti tipis yang dimenangi pembangkang di kawasan-kawasan berkenaan pada pilihan raya umum lalu.

Posted by YB Datuk Hj. Ahmad bin Hj. Maslan on 11:12 AM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 comments for UMNO garis formula penerangan tawan Kedah

Leave comment

Primary top col ads

Ahmad Maslan on Facebook

FLICKR PHOTO STREAM

Secondary content column1

sidebarads

1


2011 Ahmad Maslan Blog. Hakcipta Terpelihara.
[ Login ]