Tiada kompromi isu Melayu

BUKIT MERTAJAM 19 Ogos - Tan Sri Muhyiddin Yassin menegaskan beliau boleh berkompromi dengan pelbagai perkara tetapi tidak sekali-kali akan berbuat demikian dalam mempertahankan hak orang Melayu.
Beliau berkata, perjuangan menegakkan hak orang Melayu serta mempertahankan agama Islam, kedudukan raja, bahasa dan budaya sama sekali tidak boleh dipertikaikan.
Menurutnya, beliau akan mempertahankan perkara yang sudah termaktub dalam perlembagaan itu tanpa mengorbankan kepentingan bukan Melayu.
''Saya sama sekali tidak boleh menerima perbuatan orang Melayu mengkhianati orang Melayu,'' katanya sambil mempertahankan kenyataannya bahawa Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah pengkhianat bangsa.
Muhyiddin berkata demikian ketika menyampaikan ceramah perdana di Tanjung Putus, Permatang Pasir di sini malam ini.
Turut hadir ialah Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan dan calon Barisan Nasional (BN) yang bertanding pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir, Rohaizat Othman.
Menurutnya, beliau kesal kerana pakatan pembangkang kini mempertikaikan dan mengungkit pelbagai perkara yang sudah diterima dan menjadi kontrak sosial antara kaum-kaum di negara ini sejak sekian lama.
''Pakatan pembangkang sudah mula menunjukkan belang. Mereka boleh mengorbankan perjuangan kita memartabatkan Melayu dan Islam termasuk membenarkan bukan Islam menghina Islam,'' katanya.
Menurut Muhyiddin, beliau akan membela orang Melayu kerana mereka masih ketinggalan dalam pelbagai aspek di tanah air mereka sendiri.
Katanya, pemimpin Pas juga gemar mengeluarkan pelbagai fatwa seperti penyokong UMNO tidak boleh masuk syurga.
''Saya berharap pengundi di Permatang Pasir tidak terpengaruh dengan fatwa songsang begini kerana yang menentukan seseorang itu masuk syurga ialah pematuhannya terhadap ajaran Islam dan bukannya kerana menjadi ahli UMNO atau Pas,'' katanya.

Posted by YB Datuk Hj. Ahmad bin Hj. Maslan on 5:03 AM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 comments for Tiada kompromi isu Melayu

Leave comment

Primary top col ads

Ahmad Maslan on Facebook

FLICKR PHOTO STREAM

Secondary content column1

sidebarads

1


2011 Ahmad Maslan Blog. Hakcipta Terpelihara.
[ Login ]