Labelkan barangan bersubsidi

AHMAD Maslan (tiga dari kiri) hadir pada perasmian Seminar Tranformasi Penjawat Awam di Auditorium Sirim, Shah Alam, semalam.

SHAH ALAM 9 Jun - Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan mencadangkan supaya setiap produk yang disubsidikan oleh kerajaan diletakkan label seperti tulisan bercetak atau pelekat.

Beliau berkata, langkah itu bagi membolehkan rakyat sedar bahawa beberapa barang keperluan yang dibeli menjadi lebih murah kerana diberikan subsidi oleh kerajaan yang sentiasa prihatin dengan mereka.

''Saya akan cadangkan perkara ini kepada kementerian terbabit dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya rakyat lebih menghargai subsidi yang telah diberikan kerajaan itu.

''Rakyat selama ini bukannya tidak mahu berterima kasih kepada kerajaan, tetapi mungkin mereka tidak tahu kerajaan telah menyediakan subsidi yang begitu banyak untuk mereka," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Transformasi Penjawat Awam di Ibu Pejabat Sirim di sini hari ini.

Hadir sama ialah Ketua Pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa), Datuk Fuad Hassan; Pengerusi Ahli Majlis Pengarah Institut Perkembangan Minda (Minda), Datuk Salamon Selamat dan Presiden Gabungan Kesatuan Sekerja Dalam Perkidmatan Awam (CUEPACS), Datuk Omar Osman.

Ahmad berkata, kerajaan akan meneruskan amalan pemberian subsidi selagi ia dapat memberi manfaat kepada rakyat.

''Pemberian subsidi kepada rakyat adalah kebijaksanaan tadbir urus kerajaan Barisan Nasional (BN) kerana negara lain tidak ada pemberian subsidi seperti yang kita berikan.

''Ini sekali gus menjadikan barang-barang di negara ini jauh lebih murah berbanding negara-negara jiran," katanya.

Posted by YB Datuk Hj. Ahmad bin Hj. Maslan on 9:34 PM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 comments for Labelkan barangan bersubsidi

Leave comment

Primary top col ads

Ahmad Maslan on Facebook

FLICKR PHOTO STREAM

Secondary content column1

sidebarads

1


2011 Ahmad Maslan Blog. Hakcipta Terpelihara.
[ Login ]