Pertaruh calon terbaik

JOHOR BAHRU 25 Mei - UMNO yakin mampu memenangi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai di Kelantan jika mempertaruhkan calon yang baik.
Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan berkata, keyakinan itu berdasarkan pelantikan semula, Datuk Mustapa Mohamed sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan.
"Kalau kita amati pelantikan semula Mustapa memberi satu harapan yang cerah kerana beliau membawa pendekatan mudah dibawa berbincang dan mesra rakyat.
"Kita juga yakin dan menaruh harapan tinggi terhadap Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri kerana beliau boleh memberi kesan besar dengan meningkatkan keyakinan orang Melayu Kelantan terhadap UMNO," katanya.
Beliau berkata demikian kepada Utusan Malaysia ketika ditanya mengenai peluang Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil DUN Manek Urai.
Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata, jika DUN Manek Urai dimenangi BN, pihaknya yakin usaha pembangunan fizikal dan insan di Kelantan dapat dilipatgandakan dengan kerjasama kerajaan Pusat.
Sementara itu, Ketua UMNO Bahagian Pengerang, Datuk Seri Azalina Othman Said berkata, BN wajar bertanding di DUN Manek Urai kerana keputusannya nanti boleh dijadikan petunjuk bagi memperbaiki dan mengatasi kelemahan parti.
"Ini kerana macam kita menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), sebelum peperiksaan sebenar pelajar berkenaan dikehendaki menjalani ujian dan peperiksaan percubaan.
"Menerusi ujian dan peperiksaan percubaan itu ia boleh dijadikan petunjuk untuk memperbaiki mata pelajaran yang lemah sebelum menghadapi peperiksaan sebenar," katanya yang juga bekas Menteri Pelancongan.

Posted by YB Datuk Hj. Ahmad bin Hj. Maslan on 11:15 AM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 comments for Pertaruh calon terbaik

Leave comment

Primary top col ads

Ahmad Maslan on Facebook

FLICKR PHOTO STREAM

Secondary content column1

sidebarads

1


2011 Ahmad Maslan Blog. Hakcipta Terpelihara.
[ Login ]