191 UMNO bahagian diarah anjur program penerangan setiap bulan

JOHOR BAHRU 24 Julai – Kesemua 191 UMNO bahagian di seluruh negara diarah menganjurkan sekurang-kurangnya satu program penerangan setiap bulan.
Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan berkata, program penerangan mengenai isu-isu semasa kepada rakyat itu akan dilaksanakan bulan depan.
‘‘Ini bermakna sebanyak 191 program akan dianjurkan setiap bulan khususnya di kawasan-kawasan UMNO mengalami kekalahan pada pilihan raya lalu,’’ katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri sesi penerangan bersama empat peringkat UMNO Johor di sini hari ini.
Katanya, program penerangan wajar dianjurkan dengan lebih kerap agar UMNO dapat menawan kembali kawasan-kawasan terbabit.
Sehubungan itu, beliau berkata, pihaknya akan mengeluarkan surat arahan kepada Biro Penerangan UMNO bahagian di setiap negeri mengenai arahan itu pada minggu hadapan.
Mengenai sejauhmana program itu akan dilaksanakan, Ahmad berkata, UMNO menyedari kerja-kerja parti seumpama itu dilakukan secara sukarela.
‘‘Tetapi kalau kita tidak bekerja kuat, UMNO tidak dapat diperkasakan dan orang ramai tidak akan mendapat penjelasan isu-isu semasa.
‘‘Kita meminta semua bahagian seluruh negara mengadakan sekurang-kurangnya satu program dan bagi bahagian yang ingin mengadakan lebih daripada satu program, kita akan mencadangkan ceramah umum di tepi jalan besar dan pada bulan seterusnya di peti undi yang berlainan pula,” jelasnya.
Ahmad memberitahu, pihaknya menyerahkan kepada ketua penerangan bahagian untuk menganjurkan program itu secara bersepadu bersama ketua penerangan Pemuda, Wanita dan Puteri.
Jelas beliau, antara program yang boleh diadakan adalah ceramah umum, ceramah kelompok, forum isu semasa, bengkel atau kursus, tazkirah atau kuliah, dialog bersama jabatan dan agensi kerajaan.
Katanya, program lain ialah pelancaran laman web, buletin penerangan, kempen kain rentang, pertandingan pidato, menulis esei, khemah kerja, kembara masuk kampung dan kelas bimbingan.

Posted by YB Datuk Hj. Ahmad bin Hj. Maslan on 1:20 PM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 comments for 191 UMNO bahagian diarah anjur program penerangan setiap bulan

Leave comment

Primary top col ads

Ahmad Maslan on Facebook

FLICKR PHOTO STREAM

Secondary content column1

sidebarads

1


2011 Ahmad Maslan Blog. Hakcipta Terpelihara.
[ Login ]