Amaran kepada DAP jangan hina Islam

PONTIAN 9 Ogos - UMNO memberi amaran kepada DAP supaya tidak bermain api perkauman dengan terus menyerang dan menghina orang Islam dan Melayu di negara ini.
DAP juga diingatkan supaya tidak mencampuri urusan orang Islam di negeri yang dikuasai pakatan pembangkang seperti di Selangor dan Pulau Pinang kerana mereka tiada hak berbuat demikian.
Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan berkata, mereka juga tidak sewajarnya mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang menyentuh sensitiviti mana-mana agama dan kaum.
Menurut beliau, sesuai dengan sambutan Bulan Kemerdekaan Ke-52 tahun ini, soal-soal berhubung dengan agama dan kaum tidak sepatutnya dipertikaikan oleh mana-mana pihak.
''Seperti orang Melayu dan Islam mengiktirafkan kebebasan beragama kaum lain di negara ini, kaum lain juga seharus bersikap demikian dan bukan sebaliknya,'' katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas meraikan konvoi Kempen Semarak Merdeka Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia di Pusat Perdagangan Pontian di sini hari ini.
Ahmad hairan mengapa pemimpin DAP mencampuri urusan mengenai agama Islam seperti yang dilakukan Ronnie Liu di Selangor dan Jeff Ooi di Pulau Pinang.

Posted by YB Datuk Hj. Ahmad bin Hj. Maslan on 11:36 AM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 comments for Amaran kepada DAP jangan hina Islam

Leave comment

Primary top col ads

Ahmad Maslan on Facebook

FLICKR PHOTO STREAM

Secondary content column1

sidebarads

1


2011 Ahmad Maslan Blog. Hakcipta Terpelihara.
[ Login ]