1Malaysia komponen kursus BTN

MELAKA 8 Sept. – Konsep 1Malaysia akan menjadi salah satu program penting kursus Biro Tata Negara (BTN).
Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Ahmad Maslan berkata, ia akan digerakkan secara lebih meluas selepas Hari Raya Aidilfitri ini di 16 kem BTN serta 80 buah kem swasta.
Beliau telah menemui tenaga pengajar dan jurulatih BTN bagi menjelaskan mengenai kepentingan dan keperluan komponen gagasan 1Malaysia menjadi salah satu program untuk kursus anjurannya.
‘‘Kita sudahpun memulakan program ini di beberapa kem BTN cuma ia tidak diumumkan sebelum ini, namun pelaksanaan secara menyeluruh akan lebih rancak selepas Hari Raya Aidilfitri nanti,” ujarnya.
Beliau bercakap kepada pemberita selepas menyampaikan ucaptama pada Wacana 1Malaysia: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan yang turut dihadiri Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam di sini hari ini.
Kira-kira 500 peserta dari sektor awam, swasta dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menghadiri wacana sehari itu yang berlangsung di Dewan Seri Negeri, Ayer Keroh di sini.

Posted by YB Datuk Hj. Ahmad bin Hj. Maslan on 2:24 AM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 comments for 1Malaysia komponen kursus BTN

Leave comment

Primary top col ads

Ahmad Maslan on Facebook

FLICKR PHOTO STREAM

Secondary content column1

sidebarads

1


2011 Ahmad Maslan Blog. Hakcipta Terpelihara.
[ Login ]