Program Juara Rakyat platform tambah ahli UMNO


PONTIAN 30 Jan. – Program Juara Rakyat (PJR) perlu dijadikan platform bagi menambah keahlian UMNO dan mendaftarkan mereka sebagai pengundi pada pilihan raya selain menyemarakkan aktiviti-aktiviti lain.
Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata, kesemua 191 bahagian UMNO di seluruh negara diminta menggunakan ruang tersebut apabila menganjurkan PJR.
Katanya, kini terdapat 600,000 ahli UMN0 yang belum mendaftar sebagai pemilih dan angka tersebut perlu dikurangkan bagi memastikan mereka boleh keluar mengundi seterusnya menyokong Barisan Nasional (BN).
Menurut beliau, urus setia UMNO di bahagian-bahagian hendaklah membuka dua kaunter ada setiap PJR supaya orang ramai boleh mendaftar sebagai ahli UMNO dan menjadi pemilih berdaftar.
“Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) malam tadi juga telah diberikan taklimat oleh Pengerusi Keahlian UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal mengenai perkembangan ahli-ahli UMNO ketika ini.
“Kini terdapat 3.5 juta ahli UMNO di seluruh negara dan jumlah tersebut hendaklah ditambah melalui kaunter-kaunter di PJR,” katanya.
Beliau berkata demikian kepada Mingguan Malaysia selepas merasmikan Dewan Perancangan Pembangunan Kawasan (RPK) sempena Program Juara Rakyat Parlimen Pontian, di Mini Estet Parit Seraya, Benut, di sini, hari ini.
Dewan RPK tersebut dibina dengan kos RM100,000 melalui peruntukan daripada RISDA, manakala pengurusan Mini Estet Parit Seraya telah menyumbang sebanyak RM30,000 ribu.
PJR Peringkat Kebangsaan telah dilancarkan oleh Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak di Bukit Sentosa, Hulu Selangor pada 9 Januari lalu.
Sempena perasmian dewan tersebut, Ahmad yang juga Ahli Parlimen Pontian turut menyampaikan hadiah kepada pelajar sekolah yang cemerlang dalam peperiksaan UPSR dan PMR pada tahun lalu.

Posted by YB Datuk Hj. Ahmad bin Hj. Maslan on 9:59 AM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 comments for Program Juara Rakyat platform tambah ahli UMNO

Leave comment

Primary top col ads

Ahmad Maslan on Facebook

FLICKR PHOTO STREAM

Secondary content column1

sidebarads

1


2011 Ahmad Maslan Blog. Hakcipta Terpelihara.
[ Login ]