Kenyataan PM ttg wakil Cina dlm Kjaan:

Kenyataan PM tentang wakil Cina dalam Kerajaan: Ia bukan berunsur ugutan kepada masyarakat Cina.. Itu kenyataan yang benar & berterus terang dari PM.. saya sokong.. memang jika masyarakat Cina mahukan wakil dalam kerajaan, mereka kena undi MCA/Gerakan.. semua orang yang faham politik mesti akui hakikat itu.. jika tidak undi, calon MCA/Gerakan akan kalah.. maka tiada wakil rakyat dari kaum Cina dari BN.. thn 2008, Gerakan cuma menang 2 kerusi di Grik & Simpang Rengam.. MCA tanding 40 kerusi, menang cuma 15 & masih lagi diberi kuota Menteri/Timb seperti 2004.. tapi baru2 ini Presiden MCA sebut, jika masyarakat Cina tak undi mereka, tentulah sukar untuk MCA meminta jawatan2.. ini juga hukum politik yang lojik.. dengan izin Tuhan juga, BN akan terus memerintah negara ini kerana rakyat sudah muak dengan gelagat pemimpin pembangkang terutama dari PKR & sesetengah pimpinan PAS.. BN akan berusaha sungguh-sungguh untuk pertahankan kerajaan ini demi rakyat untuk rakyat.. saya tetap yakin masih ramai orang Cina yang bersetuju dengan dasar2 BN & hasrat kjaan majukan negara ini.. ramai juga sokong Gagasan 1Malaysia..

Posted by YB Datuk Hj. Ahmad bin Hj. Maslan on 12:44 AM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

5 comments for Kenyataan PM ttg wakil Cina dlm Kjaan:

  1. Umno akan menjadi sebuah parti seperti Pas dahulu sebelum bersatu dengan Dapig.Kerana kebodohan Melayu.Semua 2x5=5x2.Baik Pas @UMno

  2. Sekali sekala kena gertak jugak kaum cina ni datok...jgn hanya nak susukan ajer...
    Dah byk kali statement2 dari pemimpin UMNO sendiri yg menyakiti kaum melayu....malah ada yg kata kaum melayu malas dan kaki subsidi...!
    Tapi datok kena ingat,kalau dah selalu sgt puji dan pujuk kaum cina utk mengundi BN...jgn sampai org melayu dipinggirkan...kelak nnti merana badan..!
    Harap dato bleh bgatu pemimpin2 UMNO yg lain...bahawa org melayu dibwah ni dah bergelodak dlm jiwa disebabkan hak2 melayu cuba diusik,dikutuk macam2 malah agama Islam dipermainkan.....
    Biar berkata benar dato walaupun org lain mendengarnya panas.....jgn sampai peristiwa PRU lepas berulang sekali lagi....

    HITCH

  3. Datok,pastikan calon MCA dan GERAKAN bertanding lawan DAP dalam pilihahraya ke 13 nanti.Tiada lagi undi untuk cina dikawasan majoriti melayu.

  4. Ini juga denyut nadi Rakyat,selari dgn gagasan,Rakyat didahulukan,pencapaian diutamakan ..
    Kalau Rakyat dari Kaum Cina tidak mahu,dan tidak diterjemahkan dlm bentuk undi,kenapa mesti dilayan dgn kerenahnya ...
    Buang Masa n bolayan.

  5. Kawasan bandar seperti parlimen tanjung puteri pun boleh ganti dgn wakil melayu.. Johor bahru mesti dipegang wakil UMNO (Islam)..

Leave comment

Primary top col ads

Ahmad Maslan on Facebook

FLICKR PHOTO STREAM

Secondary content column1

sidebarads

1


2011 Ahmad Maslan Blog. Hakcipta Terpelihara.
[ Login ]