Desak minta maaf

PONTIAN 27 Jun - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat perlu meminta maaf kepada UMNO kerana menyifatkan UMNO sebagai parti ajaran sesat seperti Ayah Pin dan sama dengan pengganas komunis, Chin Peng.
Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan berkata, kenyataan itu bukan sahaja tidak wajar malah disifatkan keterlaluan kerana melabelkan UMNO sedemikian rupa hanya untuk meraih keuntungan politik semata-mata.
Katanya, Menteri Besar Kelantan itu perlu bertanggungjawab dan menarik balik kenyataan yang dibuat kerana tidak mungkin UMNO yang selama ini memperjuangkan nasib orang Melayu melindungi golongan berkenaan.
"UMNO menggesa Nik Abdul Aziz memohon maaf kepada 1.3 juta ahli UMNO di seluruh negara kerana menyamakan UMNO dengan gelaran dan panggilan yang cukup menghiris hati orang Melayu," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas majlis penyampaian Buku Lesen Sampan Kes Khas kepada nelayan Parlimen Pontian di Ayer Baloi di sini hari ini.
Tambah Ahmad, beliau juga meminta orang Melayu di Kelantan dan Dewan Undangan Negeri Manek Urai menilai sendiri kenyataan yang dibuat oleh seorang yang dipanggil Tok Guru.
"Saya berharap orang Melayu sedar tindak-tanduk yang dilakukan oleh Nik Abdul Aziz yang bukan sahaja menolak kerajaan perpaduan tetapi mencetuskan tindakan yang melampau," tegas beliau yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri.
Menurutnya, Nik Aziz akan terus mengeluarkan kenyataan kontroversi bagi menarik perhatian ahli Pas menjelang hari penamaan calon DUN Manek Urai.
Ditanya mengenai Pilihan Raya Kecil DUN Manek Urai, beliau berkata, pengundi yang menyokong Barisan Nasional (BN) merupakan golongan yang suka pada perpaduan di kalangan orang Melayu dan Islam.
"UMNO yakin para pengundi Melayu sedar akan tindak tanduk pemimpin Pas seperti Nik Abdul Aziz yang mengikut telunjuk Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP," jelasnya.
Beliau berharap, pengundi di DUN Manek Urai dapat membuat pilihan yang bijaksana dan memberi peluang kepada BN bagi membela masa depan mereka.

Posted by YB Datuk Hj. Ahmad bin Hj. Maslan on 11:08 AM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 comments for Desak minta maaf

Leave comment

Primary top col ads

Ahmad Maslan on Facebook

FLICKR PHOTO STREAM

Secondary content column1

sidebarads

1


2011 Ahmad Maslan Blog. Hakcipta Terpelihara.
[ Login ]