Tiada konspirasi UMNO, BN dan Najib dalam kes Anwar

Tiada konspirasi UMNO, BN dan Najib dalam kes Anwar

KUALA LUMPUR 10 Mei - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak ada sebab untuk marah kepada UMNO, Barisan Nasional (BN) dan juga Perdana Menteri kerana segala kes yang dihadapinya adalah antara beliau dengan pihak yang terlibat.

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata, Anwar tidak perlu melenting sehingga melemparkan kata-kata kesat kepada UMNO, BN dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Sebagai contoh, dalam isu sumpah laknat kes liwat dan video seks, perkara itu hanya melibatkan Anwar dan orang yang membuat sumpah laknat tersebut iaitu Mohd. Saiful Bukhari Azlan dan Datuk Shazryl Eskay Abdullah.

"Tiada kaitan langsung dengan UMNO, BN dan pemimpinnya. Kami tidak terlibat menyebar, menuduh dan tidak terlibat dalam apa pun perkara berlaku melibatkan Anwar, jadi kenapa tiba-tiba Anwar melenting sehingga menggunakan perkataan kesat seperti pandi kutty atau anak babi," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan majlis penutup kejuaraan pencak silat remaja Persatuan Seni Silat Gayung Malaysia (PSSGM) yang turut dihadiri oleh Yang Dipertua persatuan itu, Datuk Adiwijaya Abdullah di sini hari ini.

Penasihat PKR itu hari ini mengakui ada menyebut perkataan 'pandi kutty' bagaimanapun menafikan gelaran itu ditujukan kepada Perdana Menteri sebagaimana didakwa pelbagai pihak termasuk laporan oleh sebuah portal berita.

Ahmad berkata, sekiranya UMNO, BN dan pemimpinnya terlibat dalam konspirasi kes melibatkan Anwar terutama dalam kes liwat dan video seks, ia merupakan strategi paling bodoh dibuat kerana tindakan sedemikian hanya akan melemahkan sokongan rakyat kepada parti.

Posted by YB Datuk Hj. Ahmad bin Hj. Maslan on 9:44 PM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 comments for Tiada konspirasi UMNO, BN dan Najib dalam kes Anwar

Leave comment

Primary top col ads

Ahmad Maslan on Facebook

FLICKR PHOTO STREAM

Secondary content column1

sidebarads

1


2011 Ahmad Maslan Blog. Hakcipta Terpelihara.
[ Login ]