Penafian Guan Eng perkecilkan pegawai

PONTIAN 14 Feb. – Tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menafikan kerajaan negeri membatalkan perarakan sempena Maulidur Rasul di negeri itu sebelum ini disifatkan memperkecilkan kedudukan pegawai yang menandatangani pekeliling bertarikh 5 Februari itu.
Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata, tindakan itu tidak sepatutnya berlaku kerana pegawai yang menandatangani surat itu berpangkat Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri (Pengurusan).
Justeru menurutnya, Guan Eng perlu menjelaskan kepada masyarakat Islam di Pulau Pinang mengenai tindakannya itu.
“Sekiranya tiada pendedahan dan desakan daripada pelbagai badan bukan kerajaan (NGO) Islam di Pulau Pinang, pembatalan perarakan sempena Maulidur Rasul mungkin menjadi kenyataan.
“Jadi, di mana letaknya tanggungjawab dan maruah pemimpin Islam dalam kerajaan negeri Pulau Pinang dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas bagi membela dan mempertahankan sambutan tersebut,” katanya.
Beliau berkata demikian pada majlis sambutan Tahun Baru Cina anjuran Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulai Sebatang, Datuk Tee Siew Kiong di sini hari ini.

Posted by YB Datuk Hj. Ahmad bin Hj. Maslan on 7:37 PM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 comments for Penafian Guan Eng perkecilkan pegawai

Leave comment

Primary top col ads

Ahmad Maslan on Facebook

FLICKR PHOTO STREAM

Secondary content column1

sidebarads

1


2011 Ahmad Maslan Blog. Hakcipta Terpelihara.
[ Login ]