Pembangkang dicabar turunkan harga barang

LABIS 25 Jan — Pembangkang yang memainkan isu kenaikan harga barangan bagi meraih sokongan pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang, dicabar supaya terlebih dahulu menurunkan harga barang di empat negeri yang mereka perintah.

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata, kalau hebat sangat pembangkang, sila segera turunkan harga barangan seperti harga petrol di Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan.

"Jangan tunggu selepas pilihan raya kerana mereka sudah dapat perintah empat negeri itu, saya cabar mereka cari duit dan beri subsidi agar harga barang di empat negeri itu turun,” katanya kepada pemberita selepas bersarapan pagi bersama penduduk di warung Kampung Tenang di sini, hari ini.

PRK itu pada 30 Januari ini, melibatkan calon Barisan Nasional (BN) Mohd Azahar Ibrahim, 39, dan lawannya daripada Pas, Normala Sudirman, 38.

Ia diadakan berikutan kematian Datuk Sulaiman Taha daripada BN pada 17 Disember tahun lepas akibat jangkitan kuman dalam darah dan kencing manis. — Bernama

Posted by YB Datuk Hj. Ahmad bin Hj. Maslan on 12:57 AM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

6 comments for Pembangkang dicabar turunkan harga barang

  1. PKR membohong je, cakap tak serupa bikin..
    Suruh jalankan amanat rakyat tetapi asyik berpolitik je. Habis semuanya dipolitikan.

  2. Juara goblok 1Malaysia adalah Najib dan Rosmah.

    Naib Juara goblok 1 Malaysia juga jatuh kepada Najib dan Rosmah.

    Kedudukan Ahmad Mazlan adalah sebagai juara goblok kerana dengan sengan sanggup menjadi sebagai pencacai kepada kedua makluk di atas. Beliau asalnya agak cerdik, belajar dengan Al Fadhil Ustaz Zul Kulim di Universiti New Zealand sekitar tahun 80an.

    Tetapi kecerdikannya yang berada ditaraf 'average' semakin berkurangan hari demi hari apabila dia menyanggupi tugas sebagai kuda tungganggan .Najib dan Rosmah. Memang Mak Bapaknya sendiri tak sangka , anak penoreh getah ini yang pernah merasai susah payah kehidupan ini sudi diliwati oleh kedua mangkuk ayun yang mengunakan khidmat Apco untuk menyerlah di dunia.

    Kegoblokannya lebih terserlah apabila mencabar 4 buah negeri Pakatan menurunkan harga petrol dengan memberi subsidi. Adoi, bodos betul dia nih. Dia tak bacakah Akta Petroleum Negera tahun 1975 dimana ada disebutkan bahawa urusan kawalan petroleum adalah dibawah kerajaan pusat.

    Bagi membaiki taraf kegoblokannya adalah dicadangkan dia mengigit telornya sendiri setiap hari sebelum hendak tidur. Cara lain, buat masa ini nampaknya masih belum ada.

  3. betul betul BANGANG ben BUDUH btul la ko ni
    Ahmad Maslan.

    Kalau nak brcakap pun, pikir laaa dulu baik2, LEMBU pun lagi PANDAI dari ngko, AHMAD MASLAN, AHMAD MASLAN.......

    Tuuu laaaa jadinya kalu suka ngat nak
    MENJILAT JILAT.
    PAHAM PAHAM SENDIRI LAH yerk..

  4. MAMAT YG SUKA
    SYYOOOOoooooooooOOOOOK
    Sendiri

    LOL

  5. umNO NAJIB ROSMAH SIAL

    Koleksi sekutu Umno (parti Kompenan BN) timbul isu perkauman, hina Islam!
    1. MCA bantah hukum Islam (Hudud)
    2. "Negara Islam perlu ditolak kerana hukuman zalim..DAP perlu ditolak kerana bersama PAS" - BN Serawak
    3. Hina Islam: Kenapa penyokong Umno takut meng'kafir harbi'kan MCA sepertimana yg dilakukan terhadap DAP?
    4. MCA terus terkehadapan perlekeh Islam: Kali ini hasut DAP supaya pertikai dasar Islam Kelantan!
    5. MCA semakin galak timbulkan isu kaum/agama, Umno terus menyalak menyalahkan DAP..
    6. GEMPAR: Gerakan pertikai tulisan jawi, mahu mansuh koata pemilikan 50% bumiputra di Kedah!
    7. Chua Soi Lek semakin lantang hina hukum negara Islam! Najib setuju kenyataan Chua Soi Lek hina Islam!
    8. PANAS: Peguam MCA 'panas telinga' dengar azan, desak Masjid Pantai Dalam kawal bunyi azan!
    9. BIADAP: Naib presiden MCA, Dato' Sri Dr. Ng Yen Yen memperlekeh larangan pekerja muslim dari bekerja di tempat2 hiburan!..(video)
    10. Akhbar MCA hina Islam: "Undang-undang itu (Enakmen Syariah Selangor) terlampau bodoh untuk digambarkan" - The Star
    11. BIADAP: MCA hina hukum Islam (berjabat tangan) di Tenang, takutkan pengundi Cina dengan penubuhan negara Islam!
    12. KURANG AJAR: Selepas MCA, giliran Gerakan pula menyerang Islam..parti rasis Umno terus membisu!
    13. MCA SEMAKIN BIADAP!: "Apa baiknya untuk mengenali tatasusila orang Islam?" - Chua Soi Lek.

    WAHAI DEWA DEWA ORG umNO
    APA cerita niiiiii
    BANGSAT BARUA HARAM JADAH betul la
    ENGKORANG umNO BE END YAHUDI APCO...

  6. HUREY HUREY HIP HIP HUREY.. YAAAHOOOOOOO

    PIII EM 1 meLAYU Yg BANGANG said;...

    "Berdasarkan cadangan ini, saya dengan sukacitanya memaklumkan bahawa tiada kenaikan tol untuk lima tahun akan datang bagi Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak dan Lebuhraya Pantai Timur Fasa 1 yang dicadangkan bakal dimiliki oleh dua orang ahli korporat tersebut," kata beliau pada sidang akhbar di Bangunan Perdana Putra di sini.

    Cukai GST (Government Service Tax )=RM4.02 setiap bulan
    Hoi!... korang perasan tak yang Najib dah main-mainkan korang... Yang dia umum tol tak naik tu untuk orang ulang-alik ke negeri Najib dan Pantai Timur jer!... Berapa ramai pengguna tol yang menggunakan perkhidmatan ke pantai timur berbanding lebuhraya PLUS, LDP, Kesas dan sewaktu dengannya. Apasal Najib tak umum sekali tiada juga kenaikan serta dikecualikan bayaran kepada pengguna jalanraya dari Labis ke Segamat.

    Najib cuma bagi jaminan tak naikkan harga tol tapi korang dah terkena sebab mulai bulan ini, korang dah dikenakan cukai GST pada bil Astro dan lain-lain bil utilities. Padan muka korang yang setia tak bertempat pada dacing senget selaku pelopor Barang Naik.

    Kalau 1 bulan kerajaan Najib berjaya kutip RM4.02 seorang, bayangkan jika pengguna Astro ada 1 juta orang. RM4.02 X 1 bulan X 1 juta pengguna = RM4.02 juta. Itu baru cukai bil Astro. Macam mana dengan bil-bil utilities yang lain serta barang-barang keperluan harian yang akan dikenakan GST nanti.

    Itu hari kabinet Najib kata, GST tak akan dilaksanakan dalam masa terdekat. Sekarang kan dah kena dengan bil Astro.

    Lu orang pikirlah sendiri bagaimana liciknya pentadbiran Najib perdaya korang. Patut pun Najib mampu sogok setiap kali diadakan pilihanraya kecil kerana Najib ada wang tersembunyi. Dia turunkan yang itu tetapi dia naikkan yang ini.

Leave comment

Primary top col ads

Ahmad Maslan on Facebook

FLICKR PHOTO STREAM

Secondary content column1

sidebarads

1


2011 Ahmad Maslan Blog. Hakcipta Terpelihara.
[ Login ]