Tolak politik kosong - Ahmad Maslan

KUALA KRAU 22 Feb. - Peneroka Felda perlu menolak 'politik kosong' yang dimainkan oleh pihak pembangkang bertujuan menghakis kepercayaan rakyat terhadap pemimpin dan kerajaan.
Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan menegaskan, sudah menjadi kebiasaan bagi pihak pembangkang untuk mencari isu yang dapat menarik sokongan warga Felda terhadap parti tersebut.
Katanya, bukan sesuatu yang menghairankan sejak berakhir Pilihan Raya Umum Ke-12 lalu, pembangkang sering menimbulkan pelbagai isu untuk membangkitkan keresahan masyarakat peneroka Felda sehingga kini.
"Politik adu domba dan menjaja segala isu kepada warga Felda menjadi mainan politik sempit mereka demi mencapai cita-cita bertapak di tanah rancangan Felda.
"Masyarakat peneroka perlu berwaspada supaya tidak mudah terpedaya dengan hasutan dan tohmahan pihak pembangkang yang menafikan jasa Felda dan kerajaan," katanya ketika berucap pada majlis bersama masyarakat Felda Jengka 25 dekat sini semalam.
Menurut Ahmad, pertemuan dengan masyarakat peneroka di tiga tanah rancangan di situ mendapat reaksi positif tentang usaha yang dilakukan kerajaan terhadap golongan itu.
Katanya, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak selaku menteri yang bertanggungjawab ke atas Felda memastikan keperluan golongan itu akan terus dipertingkatkan dari semasa ke semasa.
Sebagai contoh jelasnya, kemudahan asas dan prasarana setempat yang diperlukan seperti pondok bas, pencawang telefon, kemudahan sekolah, jalan raya dan lain-lain akan disediakan oleh kerajaan.
"Semua suara hati warga Felda sentiasa mendapat perhatian agensi itu kerana telah menjadi tanggungjawab kerajaan yang mengutamakan rakyat menyediakan kemudahan bertaraf dunia," katanya.
Beliau menambah, kerajaan sentiasa memberi keutamaan terhadap aspek pendidikan, sosial, ibadah dan keusahawanan supaya masyarakat itu dapat menjalani kehidupan dengan selesa.

Posted by YB Datuk Hj. Ahmad bin Hj. Maslan on 9:53 AM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 comments for Tolak politik kosong - Ahmad Maslan

Leave comment

Primary top col ads

Ahmad Maslan on Facebook

FLICKR PHOTO STREAM

Secondary content column1

sidebarads

1


2011 Ahmad Maslan Blog. Hakcipta Terpelihara.
[ Login ]