MELAYU HARUS DISATUKAN DAHULU - AHMAD MASLAN

Posted by YB Datuk Hj. Ahmad bin Hj. Maslan on 10:42 AM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

2 comments for MELAYU HARUS DISATUKAN DAHULU - AHMAD MASLAN

  1. Salam Yb, saya mewakili penduduk Kg Pt Abbas dan Kt Pt. Hj Abd Rahman, Benut mengucapkan terima kasih kerana kerja-kerja permulaan menurap jalan darat Kg Pt Abbas telahpun bermula. Tetapi agak mengecewakan kerana jalan tersebut dibina hanya separuh dan tidak sampai ke jalan yang telah lama dibina di kawasan Kg Belahan Tampok, Rengit Batu Pahat.
    sama-ada ia masalah sempadan atau kos, kami memohon agar Yb Datuk dapat menyelesaikan kerana sekiranya jalan berturap tersebut tidak terhubung dengan daerah batu pahat, maka ia tidak dapat memberi impak keatas ekonomi setempat.
    Untuk makluman, kami penduduk disini 100% melayu telah menunggu 15 tahun semasa Tun Dr Mahathir merasmikan jalan kampung di sebelah sahaja kampung iaitu Kg Pt Betak. Dan kini setelah berbelas tahun, kami mengharapkan jalan tersebut dapat terus ditembuskan ke daerah Batu Pahat kerana kami penduduk kampung juga mempunyai perancangan tersendiri untuk memajukan kampung dengan kegiatan sosioekonomi yg lain. Namun sekiranya masalah infrastruktur asas masih menjadi kekangan, tentulah ini akan melambatkan lagi proses transormasi desa kami yang tersayang ini. Harap pihat Yb dapat berhubung dengan Yb Ayub (Rengit)atau Ahli Parlimen Batu pahat sekiranya masalah sempadan menyebabkan pembinaan jalan ini tdiak dapat diteruskan ke Batu Pahat. Jika jalan ini berjaya dibina, insyaAllah ia akan mampu melonjakkan kegiatan ekonomi kerana ia menjadi laluan singkat dan laluan utama penghantaran komoditi ladang disini. Selain itu, kami juga memohon supaya ditambah lagi hotspot wifi di kawasan ini bagi kemudahan penduduk pendalaman. Point yang terletak di Kg Lubuk sipat tidak dapat dicapat secara meluas di kawasan sekitar.
    Akhir sekali, kami terpaksa berkomunikasi melalui blog ini kerana cara konvensional iaitu surat melalui ketua-ketua cawangan kurang efektif. Walaubagaimanapun, terima kasih atas beberapa pembangunan yang telah dibawa ke Benut. Kami mengharapkan seorang wakil yang cekap bekerja dan peka dengan keadaan semasa setempat.

    Jumadi Bin mahmud 017-7090460

  2. alah jumadi...nak YB kerja betul.ko pun kerja tipu orang.duit investmen baja aku dan saham public bank aku mana?aku takkan halalkan sampai mati.kalau dah pinjam tu pandai2lah bayar.kalau tak mampu bayar telefon bagitau masalah.jangan lari camtu saja.bayar ansuran pun aku tak kisah.dulu aku tolong ko lepas along sebab kata nak tgk anak ko membesar.ni ko sanggup pulak kencing aku.memang ko ni tak kenang budi.biar orang kampung ko tau aper yang ko dah wat.klau ingat aku lg contact aku. WAN-PUTRAJAYA-0127292850.

Leave comment

Primary top col ads

Ahmad Maslan on Facebook

FLICKR PHOTO STREAM

Secondary content column1

sidebarads

1


2011 Ahmad Maslan Blog. Hakcipta Terpelihara.
[ Login ]