80 peratus dijangka keluar mengundi

BUKIT MERTAJAM 22 Ogos – Jika Pas menjangkakan peratusan pengundi yang keluar mengundi pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir Selasa ini menurun, UMNO pula berpendapat sebaliknya.
Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan berkata, pihaknya menjangkakan peratusan rakyat keluar mengundi sekurang-kurangnya mencecah 80 peratus walaupun hari tersebut jatuh pada hari bekerja.
Menurutnya, isu hari mengundi jatuh pada hari bekerja bukan satu masalah sebagaimana pilihan raya kecil Manek Urai yang mampu menarik peratusan keluar mengundi yang tinggi iaitu 87 peratus.
‘‘Justeru, kita turut mengharapkan trend yang sama pada Pilihan Raya Kecil DUN Permatang Pasir kerana ia baik untuk Barisan Nasional (BN).
‘‘Jadi, keluar undi awal-awal,” katanya kepada pemberita sebelum memulakan pengedaran risalah dan mengadakan kunjungan dari rumah ke rumah bersama-sama calon BN, Rohaizat Othman di Bilik Gerakan BN Cawangan Permatang Pasir di sini hari ini.
Pas hari ini menjangkakan peratusan pengundi yang keluar mengundi pada pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir Selasa ini menurun kerana ia diadakan pada hari bekerja.
Pengarah Jentera Pilihan Rayanya, Datuk Mahfuz Omar berkata, keadaan itu akan menyukarkan pengundi yang bekerja untuk keluar mengundi kerana perlu mendapatkan pelepasan daripada majikan.
Sehubungan itu, beliau meminta pengundi di kawasan berkenaan supaya membuat surat permohonan pelepasan keluar mengundi kepada majikan dengan mengepilkan slip pengundi berdaftar mereka.

Posted by YB Datuk Hj. Ahmad bin Hj. Maslan on 5:08 AM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 comments for 80 peratus dijangka keluar mengundi

Leave comment

Primary top col ads

Ahmad Maslan on Facebook

FLICKR PHOTO STREAM

Secondary content column1

sidebarads

1


2011 Ahmad Maslan Blog. Hakcipta Terpelihara.
[ Login ]